Uutiset
09.09.2021 / Uusi Pori

Suvi_Sorva lamppukauppa.fiMonille asiakkaille on edelleen tärkeää tukea omilla valinnoillaan suomalaista työllisyyttä. Vaikka ostettavat tuotteet eivät aina olisi Suomessa valmistettuja, usein halutaan valita suomalainen verkkokauppa kansainvälisen ”kasvottomamman” vaihtoehdon sijaan. Yksi valinnan taustalla vaikuttava tekijä saattaa olla sekin, että suomalainen ymmärtää suomalaisen mielenmaisemaa, elinympäristöä ja arjen haasteita. Näin ollen kotimainen verkkokauppa osaa usein tarjota suomalaiselle asiakkaalle ratkaisun, joka paitsi ratkaisee hänen ongelmansa, on paras vaihtoehto myös esimerkiksi vuodenaikojen vaihtelu ja luonnon kiertokulku huomioiden. Vaikka ulkomaisista verkkokaupoista ostaminen on tänä päivänä tuttua suomalaisille kuluttajille, kotimaisilla verkkokaupoilla on monia selkeitä etuja niihin verrattuna. Ehkä eniten tuotevalintoja helpottava hyöty on aidosti suomenkielinen verkkokauppa. Kun kategorioiden esittelytekstit ja tuotetiedot on kirjoitettu suomea äidinkielitasoisesti puhuvien ihmisten toimesta, vältetään automaattisten kääntäjäohjelmien aikaansaamat virheet ja tekstien vaikeaselkoisuudet. Asiakas saa oleelliset tiedot tuotteista helposti ja ymmärrettävästi, eikä hänen tarvitse käyttää aikaa ja vaivaa outojen ilmaisujen tai virheellisesti taivutettujen sanojen merkitysten selvittämiseen, kertoi Suvi Sorva lamppukauppa.fi:stä Sivujen suomenkielisyyden kanssa käsi kädessä kulkee suomenkielisen asiakaspalvelun tärkeys. Asiat hoituvat nopeammin ja sujuvammin, kun sekä asiakas että asiakaspalvelija voivat kommunikoida omalla äidinkielellään, eikä kielimuuriin liittyviä väärinymmärryksiä pääse syntymään. Tämä korostuu erityisesti tuotevaihto-, palautus-, reklamaatio- ja takuuasioissa, mutta on luonnollisesti oleellinen etu myös esimerkiksi tuotteiden ominaisuuksien eroista puhuttaessa. Meillä myymiemme tuotteiden valmistajat ja maahantuojat vastaavat siitä, että tuotetestaus-, tuoteturvallisuus- ja takuuasiat ovat kunnossa. Valaisimissa tyypillinen takuuaika on perinteisesti ollut vuosi, ledien yleistymisen myötä se on osassa tuotteita nykyisin pidempi – jopa viisi vuotta, jatkoi Sorva. Viimeisimpänä, mutta ei suinkaan vähäisimpänä suomalaisen verkkokaupan etuna voidaan mainita verkkokauppaa tukevat kivijalkamyymälät. Kun asiakas voi halutessaan tutustua tuotteeseen konkreettisesti ennen ostopäätöstä, hänen on usein helpompi hahmottaa esimerkiksi mittasuhteet ja väritys. Lisäksi se, että palveleva henkilökunta on tavoitettavissa sähköisten kanavien lisäksi kasvotusten, tarjoaa jokaiselle mahdollisuuden valita itselleen parhaalta tuntuva yhteydenottotapa. Niin nopeaa, helppoa ja ajasta tai paikasta riippumatonta kuin sähköinen viestintä onkin, aidot ihmiskohtaamiset ovat edelleen arvossaan. Kun myyjä ja asiakas tapaavat aidosti, parhaimmillaan molemmille jää pitkäksi aikaa hyvä mieli siitä, että asiakas löytää tilanteeseensa parhaan ratkaisun, joka helpottaa hänen jokapäiväistä elämäänsä kauas tulevaisuuteen.
Vanha sanonta ”suosi suomalaista” pätee myös verkkokaupassa.

Suvi_Sorva lamppukauppa.fiMonille asiakkaille on edelleen tärkeää tukea omilla valinnoillaan suomalaista työllisyyttä. Vaikka ostettavat tuotteet eivät aina olisi Suomessa valmistettuja, usein halutaan valita suomalainen verkkokauppa kansainvälisen ”kasvottomamman” vaihtoehdon sijaan. Yksi valinnan taustalla vaikuttava tekijä saattaa olla sekin, että suomalainen ymmärtää suomalaisen mielenmaisemaa, elinympäristöä ja arjen haasteita. Näin ollen kotimainen verkkokauppa osaa usein tarjota suomalaiselle asiakkaalle ratkaisun, joka paitsi ratkaisee hänen ongelmansa, on paras vaihtoehto myös esimerkiksi vuodenaikojen vaihtelu ja luonnon kiertokulku huomioiden. Vaikka ulkomaisista verkkokaupoista ostaminen on tänä päivänä tuttua suomalaisille kuluttajille, kotimaisilla verkkokaupoilla on monia selkeitä etuja niihin verrattuna. Ehkä eniten tuotevalintoja helpottava hyöty on aidosti suomenkielinen verkkokauppa. Kun kategorioiden esittelytekstit ja tuotetiedot on kirjoitettu suomea äidinkielitasoisesti puhuvien ihmisten toimesta, vältetään automaattisten kääntäjäohjelmien aikaansaamat virheet ja tekstien vaikeaselkoisuudet. Asiakas saa oleelliset tiedot tuotteista helposti ja ymmärrettävästi, eikä hänen tarvitse käyttää aikaa ja vaivaa outojen ilmaisujen tai virheellisesti taivutettujen sanojen merkitysten selvittämiseen, kertoi Suvi Sorva lamppukauppa.fi:stä Sivujen suomenkielisyyden kanssa käsi kädessä kulkee suomenkielisen asiakaspalvelun tärkeys. Asiat hoituvat nopeammin ja sujuvammin, kun sekä asiakas että asiakaspalvelija voivat kommunikoida omalla äidinkielellään, eikä kielimuuriin liittyviä väärinymmärryksiä pääse syntymään. Tämä korostuu erityisesti tuotevaihto-, palautus-, reklamaatio- ja takuuasioissa, mutta on luonnollisesti oleellinen etu myös esimerkiksi tuotteiden ominaisuuksien eroista puhuttaessa. Meillä myymiemme tuotteiden valmistajat ja maahantuojat vastaavat siitä, että tuotetestaus-, tuoteturvallisuus- ja takuuasiat ovat kunnossa. Valaisimissa tyypillinen takuuaika on perinteisesti ollut vuosi, ledien yleistymisen myötä se on osassa tuotteita nykyisin pidempi – jopa viisi vuotta, jatkoi Sorva. Viimeisimpänä, mutta ei suinkaan vähäisimpänä suomalaisen verkkokaupan etuna voidaan mainita verkkokauppaa tukevat kivijalkamyymälät. Kun asiakas voi halutessaan tutustua tuotteeseen konkreettisesti ennen ostopäätöstä, hänen on usein helpompi hahmottaa esimerkiksi mittasuhteet ja väritys. Lisäksi se, että palveleva henkilökunta on tavoitettavissa sähköisten kanavien lisäksi kasvotusten, tarjoaa jokaiselle mahdollisuuden valita itselleen parhaalta tuntuva yhteydenottotapa. Niin nopeaa, helppoa ja ajasta tai paikasta riippumatonta kuin sähköinen viestintä onkin, aidot ihmiskohtaamiset ovat edelleen arvossaan. Kun myyjä ja asiakas tapaavat aidosti, parhaimmillaan molemmille jää pitkäksi aikaa hyvä mieli siitä, että asiakas löytää tilanteeseensa parhaan ratkaisun, joka helpottaa hänen jokapäiväistä elämäänsä kauas tulevaisuuteen.
Kommentit kirjoituksesta
Kirjoitusta ei ole vielä kommentoitu.
Kommentoi kirjoitusta
Viimeisimmät
28.04.2022 » Helsingin Pantti Oy - Mainos02.03.2022 » Helsingin Pantti Oy -Mainos
02.03.2022 » JB-Rengas - Mainos
27.02.2022 » Kevät on jo ovella
27.02.2022 » Häviääkö Ukraina taas maailmankartalta
22.02.2022 » Pepen Maalaus Oy
22.02.2022 » Helsingin Pantti Oy
22.02.2022 » PORI SINFONIETTA VIERAILEE HARJAVALLASSA 3. MAALISKUUTA
22.02.2022 » Satakunnassa 9510 työtöntä työnhakijaa tammikuussa
22.02.2022 » HYVINVOINTI- JA TERVEYSTAPAHTUMA PORIN PÄÄKIRJASTOSSA
Uutisarkisto
» 04/2022» 03/2022
» 02/2022
» 01/2022
» 12/2021
» 11/2021
» 10/2021
» 09/2021
» 08/2021
» 07/2021
» 06/2021
» 05/2021
» 04/2021
» 03/2021
» 03/2020
» 02/2020
» 01/2020
» 11/2019
» 10/2019
» 07/2019
» 04/2019
» 03/2019